Comunicat del PCPC sobre l’accident químic a Tarragona

Des del Partit Comunista del Poble de Catalunya, davant els fets ocorreguts en el matí de divendres 31 en el Complex Petroquímic de la Pobla de Mafumet, manifestem:

-La nostra total condemna davant els successos que van tenir lloc en l’empresa Carburs Metàl·lics. Lamentablement no és la primera vegada que ocorren situacions amb resultats tràgics com aquest.

-Posar de manifest el problema de perill constant que sofreix la població de Tarragona amb una de les majors concentracions d’indústria de tota Europa (a les petroquímiques cal sumar les químiques, tèrmiques, nuclears, etc.).

-Rebutgem frontalment el model de producció capitalista, en el qual només preval el lucre privat dels empresaris i els grans monopolis energètics en comptes del benestar del poble i la preservació del medi ambient. En conseqüència s’abandona la seguretat dels treballadors.

Prova d’això és la denúncia realitzada pels treballadors de diferents empreses subcontractades per Repsol, en la qual afirmen que en cap moment la companyia va fer sonar les alarmes. Aquests treballadors han creat una plataforma recentment, per a abordar aquesta situació juntament amb altres problemàtiques laborals.

-Tràgicament hem tingut més morts aquesta última setmana que augmenten la tràgica llista, com el repartidor de Glovo mort a Barcelona. En el 2018 van ser 652 en total els treballadors que van morir en el transcurs de la seva jornada laboral.

-Volem mostrar tota la nostra solidaritat amb els familiars d’Antonio González i la resta de víctimes del tràgic succés.

No més morts de la classe obrera!

No són accidents de treball, és terrorisme patronal!

Cèl·lula Numen Mestre