Comunicat del Partit Comunista del Poble de Catalunya

El Partit Comunista del Poble de Catalunya ha participat a la fira d’entitats de la festa major de Santa Coloma de Gramenet de 2015, la qual ha celebrat durant els últims tres anys.

Els comunistes hem estat a totes les reunions que es van fer amb les entitats i vam donar la nostra opinió. Concretament a l’any 2014 vam presentar un escrit amb les següents propostes de millora:

– Retirar les tanques dels terrenys de Can Zam (aquesta tanques només beneficien a l’empresari que organitza el concert una vegada cada any).

– Destinar un lloc fix per a la  fira d’entitats i d’atraccions.

– Anivellar i condicionar el terreny on s’instal·la la fira.

– Instal·lar una presa d’aigua potable a totes les casetes de la fira.

– Condicionar l’enllumenat de les casetes i de la fira.

Cap de les esmentades propostes va ser tinguda en compte per la regidora de cultura.

Considerem inútil el comportament de la regidoria de cultura, que per una banda ens reuneix per demanar iniciatives de millora però d’altra banda al costat del govern municipal del PSC fa el que li dóna la gana, doncs sembla ser que aquests treballen més per beneficiar els seus amiguets que per als interessos del poble. L’ajuntament ha de garantir que la fira es realitzi en les millors condicions possibles, ajudar i col·laborar amb les entitats que munten les casetes a la fira, perquè els ciutadans gaudeixin de les seves festes amb unes mínimes condicions de qualitat i seguretat.

D’altra banda, durant el passat mes de novembre la regidoria de cultura va convocar una reunió amb les diferents entitats que munten les casetes a la fira, a la qual sospitosament no es va convocar al PCPC. Com reclamem, som una molèstia per als dirigents del PSC, per això no ens convoquen. Però ens demanen la nostra opinió per escrit, així que els enviarem aquest comunicat que farem públic.

El Partit Comunista del Poble de Catalunya denuncia la regidora de cultura i al govern municipal del PSC de Santa Coloma de Gramenet per negligències en la sanitat, seguretat i gestió antidemocràtica de tot el procés pel que fa a la fira d’entitats.

Així mateix, denunciem les formes en què es van preparar els terrenys, ja que no es va fer un anivellament correcte ni professional: es va procedir arbitràriament escampant uns quants camions de pedres contaminades de quitrà obtingudes de l’asfalt que s’extreu dels carrers i que li sobrava a algun dels seus amiguets i no sabien on ficar-los.

És inadmissible, insuportable i irresponsable que es contamini una zona verda; en un lloc on s’han de plantar arbres i en el qual el poble porta 40 anys reivindicant la zona com a parc urbà i frondós.

Per tot l’anterior, exigim la retirada immediata tant de la terra contaminada amb quitrà com de les tanques dels terrenys de Can Zam.

Partit Comunista del Poble de Catalunya
Santa Coloma de Gramenet 15 novembre 2015