Comunicat davant la detenció d’un militant de la Joventut Comunista dels Pobles d’Espanya (JCPE) al País Valencià

El passat 6 de maig el rei Felip VI va visitar la Universitat Jaume I de Castelló per assistir a l’assemblea general de la CEV (Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana). Aquesta enèsima exhibició del suport de la Casa Reial a l’empresariat espanyol va suposar que diverses organitzacions i moviments socials es mobilitzessin per fer palès el seu malestar.

Tot i que la convocatòria republicana de repulsa a la presència del monarca comptava amb els permisos pertinents per poder manifestar-se a l’àgora de la universitat, la Policia Nacional va fer un cordó policial per evitar que la marxa pogués avançar i va procedir a identificar a tots els manifestants. Aquesta intervenció policial innecessària va provocar empentes, cops de puny i estirades a més d’insults directes a un camarada de la Joventut Comunista dels Pobles d’Espanya (JCPE). Aquesta actitud tan bel·ligerant i provocadora per part de les forces de seguretat va donar peu a una mínima resposta que va justificar la posterior repressió i violència policial encarà més aferrissada que va finalitzar amb la detenció del nostre camarada entre 5 agents, rebent insults i amb el peu d’un policia trepitjant-li el coll.

Aquest succés s’ha saldat amb la condemna pel nostre camarada de la JCPE amb 10 mesos de presó i més de 400 euros de multa per desacatament a l’autoritat i causar ferides lleus a un agent causades per una suposada empenta que no ha quedat reflectida en cap vídeo ni prova que l’avali, tret del testimoni del propi policia “afectat” i un company seu.

Ens trobem davant l’enèsim cas de muntatge policial, pràctica que sovint fa servir el règim monàrquic espanyol amb tal de reprimir i perseguir a  tota dissidència.

Sabem que tota organització o moviment que fa de la República una aposta política de futur com a via de ruptura democràtica per acabar amb el règim borbònic actual i no com a element folklòric fossilitzat ens trobarem amb la repressió.

Des del Partit Comunista del Poble de Catalunya al Vallès (PCPC Vallès) fem arribar tot el nostre suport al camarada de la JCPE i condemnem aquest muntatge policial.

PROU REPRESSIÓ A LA JOVENTUT COMUNISTA I AL MOVIMENT REPUBLICÀ!

PCPC Vallès