Comunicat contra l’intent de Cop d’Estat a Veneçuela

El Comitè Executiu del Partit Comunista del Poble de Catalunya (PCPC) davant l’intent de cop d’estat que s’ha produït a la República Bolivariana de Veneçuela MANIFESTA:

1) El nostre rebuig públic davant l’escalada colpista encapçalada per l’opositor Juan Guaidó, que, mitjançant el seu autonomenament pretén usurpar de forma il.legítima les funcions institucionals que li corresponen al Govern Bolivarià i al seu legítim i legal President, Nicolás Maduro Moros.

2) Denunciem l’estratègia colpista per part de l’imperialisme que ja va tenir el precedent al 2002 amb l’autoproclamació de Pedro Carmona com a President i que va fracassar en poques hores. Cal recordar també que el 5 d’Agost de 2018 es va intentar assassinar al President Maduro amb drons explosius (7 militars van resultar ferits). Estem convençuts que en aquesta ocasió les forces reaccionàries: l’imperialisme dels EUA i els seus governs submisos d’Amèrica Llatina, la Unió Europea, l’Organització d’Estats Americans (OEA) i la burgesia parasitària veneçolana, fracassaran novament gràcies a la força de la majoria del poble veneçolà.

3) Exigim el màxim respecte a la sobirania de Veneçuela i en aquest sentit denunciem les ingerències externes que pretenen un bany de sang que permeti una intervenció militar estrangera per part de l’imperialisme. Denunciem també el suport colpista de les dretes espanyoles encapçalades pels expresidents Felipe González i José Maria Aznar.

4) El PCPC donem suport incondicional a la justa lluita del poble bolivarià de Veneçuela per seguir avançant en la seva vertadera llibertat i independència a partir de la defensa de la seva sobirania, que sols s’aconsegueix derrotant al capitalisme i a l’imperialisme.

5) El PCPC fa una crida a la solidaritat internacionalista amb el poble bolivarià que va ratificar l’elecció del President Nicolás Maduro el 20 de maig del 2018 i que va jurar el passat 10 de Gener el seu mandat fins al 2025.

El Partit Comunista del Poble de Catalunya (PCPC) i el nostre partit germà, el Partido Comunista de los Pueblos de España (PCPE) treballem per una resposta unitària i combativa contra aquest intent de cop d’estat contra el poble germà bolivarià. Ara més que mai fem de la consigna històrica del NO PASSARAN un crit per derrotar al feixisme.

AMB VENEÇUELA, AMB MADURO !
NO AL COP D’ESTAT !
NO A L’IMPERIALISME !

Comitè Executiu del Partit Comunista del Poble de Catalunya (PCPC)