Des del Partit Comunista del Poble de Catalunya (PCPC) i la Joventut del PCPC (J-PCPC), ens reafirmem en les nostres posicions respecte al dret humà bàsic que és la mobilitat.
No podem compartir els tripijocs, les enganyifes, les mitges veritats que any rere any s’amaguen darrere dels anuncis de les noves tarifes dels bitllets.
EL PCPC i la J-PCPC exigim transport 100% públic, de qualitat, amb horaris i capacitat suficient, amb vocació de servei efectiu i àgil, que garanteixi l’interès social i de servei, en contra de la visió de negoci a mans d’empreses privades, que obtenen multimilionaris beneficis a costa d’explotar un servei essencial.
Les noves tarifes no deixen de ser un pegat poc dissimulat que pretenen augmentar la taxa de benefici d’empreses com TUGSAL, Sagalés, Moventis, ALSA, Hispano-Igualadina, MOHN, Oliveras, etc. que fan les funcions de serveis públics sent en realitat un immens negoci en mans d’una oligarquia empresarial molt reduïda.
TMB, empresa pública, manté sous blindats multimilionaris d’uns 600 empresaris. Sous que mai s’han fet públics per l’escàndol que suposaria aquesta revelació, mentre els treballadors i treballadores suporten condicions laborals precàries -amb greus problemes de salut laboral inclosos-, subcontractacions i mileurisme.
L’ATM és una titella en mans d’uns empresaris sense escrúpols i Ada Colau, de Barcelona En Comú Podem, no deixa de gestionar els interessos d’aquests empresaris com ho fa la Generalitat via Damià Calvet (Departament de Transports i Mobilitat). És una presa de pèl a les classes treballadores l’anunci de noves tarifes, la supressió de la T-10, l’augment de l’11% del preu a la nova T-Casual, la conversió del sistema tarifari a la unipersonalitat (no es podran compartir els abonaments més utilitzats, ara d’ús exclusiu del titular). Un autèntic clatellot a les classes treballadores, als aturats i aturades, als treballadors i treballadores precaris, als que utilitzen el transport públic ocasionalment i/o combinat amb altres sistemes i als treballadors i treballadores de comarques.
Un clatellot monumental a les aspiracions històriques d’un transport racional basat en preus vinculats al nivell de vida de la immensa majoria treballadora en aquests temps de sous de misèria, de temporalitat laboral, de precarietat vital, on moure’s per a centenars de milers de persones és un mal de cap. Per això, des del PCPC i la J-PCPC exigim:
· Preus i tarifes del transport a nivells de 1995.
· Nacionalització immediata de les empreses operadores de transport privades i el seu passi a servei 100% públic. Amb els ingressos d’aquests operadors es podria mantenir un sistema de transport adient a les necessitats i tarifes socials.
· Transport gratuït pels treballadors en situació d’atur.
· Eliminació del sistema d’abonaments “unipersonal”.
· Transport a preu reduït pels estudiants.
· Revisió de totes les subcontractes que operen a les empreses públiques de transport, incloses les de neteja i manteniment. Passi al sistema públic dels treballadors d’aquestes.
· Investigació i depuració de les directives de TMB i AMB. Ajustaments dels convenis a la racionalitat i proporcionalitat. Participació activa dels treballadors i treballadores a la gestió i direcció de les empreses i organismes del transport.
ORGANITZEM-NOS I MOBILITZEM-NOS PER UN TRANSPORT PÚBLIC AL SERVEI DE LES CLASSES TREBALLADORES!
Àrea de Moviment Popular del PCPC i J-PCPC,
13/12/2019