Davant l’anunci de les noves tarifes de transport

Davant l’anunci de les noves tarifes de transport

No podem deixar de considerar que aquestes noves tarifes suposen el manteniment de l’agressió contra els treballadors i les capes populars catalanes, en el marc de la crisi estructural del sistema capitalista. Segueix sent un insult a la classe obrera i les capes populars l’anunci d’un “descompte de 35 cèntims d’euro” en el títol de transport més comú del sistema tarifari, la T-10, i més quan aquest “descompte” està pactat per els partits de l’oligarquia en dues claus: electoralista i capitalista. Electoralista perquè alguns partits de l’oposició recullen i amplien el principal argument de la mobilització impulsada per la Plataforma “StopPujades”. Capitalista perquè aquest “descompte” no deixa de ser una gota d’aigua enmig d’un oceà de pujades de tarifes i atacs al sistema de transport públic, que inclouen mercantilitzacions, privatitzacions de serveis i saquejos d’arques públiques per directius d’empreses públiques, i saqueig de plusvàlues per part de directius d’empreses de transport privades que fan serveis públics a costa de concessions públiques (Sagalés, Moventis, Tugsal, …). I aquests diners no son revertits a la societat.

És doncs, intolerable que com a principal argument per justificar aquesta “victòria” s’argumenta  que el preu “ha baixat” a la T-10. Els pressupostos municipals pactats per acceptar aquesta “rebaixa” són una nova agressió a la classe obrera. En ells es contempla la privatització i falta de recursos per als serveis públics com les “escoles bressol” i altres equipaments i serveis municipals (aigua, gas, electricitat, …). Es preveu el manteniment de les condicions laborals dels directius de TMB que cobren sous astronòmics, el manteniment dels contractes de les empreses privades de transport que depenen de la concessió de l’ATM i que es lucren a costa d’un servei bàsic , i les paupèrrimes condicions laborals dels treballadors del transport. Segueixen complint, pas a pas, les directives europees (UE i FMI) en matèria de transport: privatització i mercantilització dels operadors i serveis per al màxim benefici empresarial en comptes d’un servei públic.

L’oligarquia CiU + PSC + ERC amb la complicitat i/o condescendència d’ICV-EUiA, pretenen que la classe treballadora i els sectors populars seguim pagant la crisi del seu sistema; que seguim posant l’altra galta i pagant la degenerada festa burgesa des dels entrants fins als cafès.

El PCPC considera absolutament necessari un retorn a les tarifes de 1995 (equivalència: 3,50 €, la T-10), per garantir el dret al transport. És imprescindible, a més, garantir l’accés gratuït als treballadors en situació d’atur i als estudiants. És fonamental, a més, abastar mesures estructurals com la depuració de càrrecs públics i directius d’empreses privades que desfalquen, regular les taules salarials i nacionalitzar i socialitzar les empreses privades del transport rendibles per garantir un servei de qualitat i al servei de la majoria treballadora.

Per això, és imprescindible organitzar-se en fronts i/o col·lectius on es treballi en aquestes directrius, on la mobilització sostinguda i permanent sigui la raó de ser per organitzar als treballadors i sectors populars entorn a les demandes de justícia social. Per això, és imprescindible unir-se per difondre i organitzar, per crear estructures de poder obrer i popular, que garanteixin la victòria en les justes i necessàries reivindicacions, tant immediates com les de mig i llarg termini.

Transport gratuït per als treballadors en atur i estudiants!
Tarifes adequades a la realitat social (3,50€ la T-10)!
Nacionalització i control obrer de les empreses privades del transport!
Depuració i control obrer de les empreses públiques!

 

                                                                                                                                                                                                                        Cèl·lula Salvador Guinot
Barcelona, 12 de desembre de 2014

Comparteix: Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page