Crònica xerrada a Santa Coloma de Gramenet

Crònica xerrada a Santa Coloma de Gramenet

CRÒNICA: “ DOS POBLES CONTRA L´IMPERIALISME: CUBA I PALESTINA “
ORGANITZADA PEL PCPC, CASAL DE CUBA DE SANTA COLOMA I FRONT ANTIIMPERIALISTA
LLOC. CAN MARINER. 24/02/2018. SANTA COLOMA

Sisco García membre del CC del PCPC va introduir la xerrada, argumentant la necessitat de realitzar aquest tipus d’actes on es posi de relleu la naturalesa criminal de l’imperialisme.

El genocida pla de neteja ètnic i d’assassinats massius contra el poble palestí i el criminal bloqueig contra el poble de Cuba obliga als revolucionaris i revolucionàries del món a denunciar-ho malgrat el silenci i tergiversació dels mitjans de comunicació (un 85 % d’ells en mans del gran capital), que situen a les víctimes com els botxins i al revés. Va recordar que el poble català va dir no a l’OTAN l’any 1986 i que aquest mateix poble va convocar manifestacions multitudinàries contra les dos guerres a Iraq (a Barcelona amb un milió de persones). Va fer una menció especial a enfortir el Front Antiimperialista per aglutinar a tots els revolucionaris/es en contra d’un sistema capitalista que sols ens pot oferir guerres, morts i injustícies socials.

Seguidament va donar la paraula a Yanira Reyes, Cònsol de la República de Cuba a Barcelona. Com a nota introductòria cal dir que Cuba fou un dels 13 països que va votar l’any 1947 a l’Assemblea General de l’ONU la creació de l’Estat d’Israel per les greus conseqüències d’aquest fet, tal com s’han demostrat.

Yanira Reyes, Cónsul de Cuba en Barcelona, hizo un recordatorio del inicio de las relaciones con el pueblo árabe y palestino. Destacó la gran relación de amistad entre el comandante Fidel Castro y el Presidente de la OLP Yasser Arafat. Cuba reconoció la autoridad de la OLP en 1964. Igualmente recordó el encuentro de Raúl y el Che con los camaradas de la dirección del Frente Popular para la Liberación de Palestina (FPLP).

Cuba siempre ha defendido en la ONU las diversas resoluciones de condena contra las agresiones al pueblo palestino. Cabe recordar que en 1975 Cuba fue uno de los promotores de la resolución 3379 de Naciones Unidas que calificaron al sionismo como una forma de racismo y discriminación.

A raíz del macabro genocidio del bombardeo israelí contra Gaza en julio de 2014 que produjo 2251 muertes palestinas, entre las cuales 551 eran niños (según la ONU), y con más de 10 mil heridos. Yanira Reyes se refirió al artículo del líder de la Revolución Cubana, Fidel Castro, titulado “ Holocausto palestino en Gaza” que empezaba así: “Una nueva y repugnante forma de fascismo está surgiendo con notable fuerza en este momento de la historia humana”. En ese mismo artículo que se publicó en Granma, Fidel recordó que “el genocidio de los nazis contra los judíos cosechó el odio de todos los pueblos de la tierra”. ¿Por qué cree el gobierno de ese país [Israel] que el mundo será insensible a este macabro genocidio que hoy se está cometiendo contra el pueblo palestino? ¿Acaso se espera que ignore cuánto hay de complicidad por parte del imperio norteamericano en esta desvergonzada masacre?”, se interrogó el Comandante.

El pueblo palestino conmocionado – y con las banderas palestinas a media asta – tras conocerse el fallecimiento del Comandante el 25 de Abril de 2016 nunca olvidará el gran apoyo revolucionario del líder cubano hacia la causa palestina, en particular su decisión de romper relaciones diplomáticas con Israel en 1973, situación que continúa hasta hoy con el actual gobierno.

Fidel Castro, atento al desarrollo político del conflicto palestino-israelí, no dudó en criticar el discurso de Obama que pronunció en la Asamblea General de Naciones Unidas en septiembre de 2011 por su falta de ética y moral en su intento de querer justificar lo inexplicable y lo injustificable: el veto de su país a una resolución en la ONU a favor de reconocer a Palestina como estado independiente y miembro de la ONU.

Yanira Reyes, mencionó la nota del 6 de diciembre de 2017 del Ministerio de Relaciones Exteriores de la República de Cuba donde “ se expresaba su más profunda preocupación y rechazo por la declaración unilateral por parte del Presidente de los Estados Unidos de la ciudad de Jerusalén como capital de Israel, lo que constituye una grave y flagrante violación de la Carta de la ONU, del Derecho Internacional y de las resoluciones pertinentes de las Naciones Unidas.

El Ministerio de Relaciones Exteriores ratifica que Cuba continuará apoyando una solución amplia, justa y duradera para el conflicto palestino-israelí, sobre la base de una solución de dos Estados, que permita a los palestinos el derecho a la libre determinación y a disponer de un Estado independiente y soberano, con su capital en Jerusalén Oriental y las fronteras previas a 1967 “..

Yanira Reyes recordó que tanto Palestina como Cuba són dos países que sufren un bloqueo impuesto por los EEUU. “Hay un 70 % de los cubanos que han nacido y crecido bajo el bloqueo económico, financiero y comercial impuesto por los EEUU desde 1960 que según informes y estudios oficiales sitúan el daño económico en 822.280 millones de dólares. Sólo en 2016 se cifró las pérdidas en 4305 millones de dólares (el doble de lo que necesita la economía nacional para su desarrollo). El bloqueo afecta a todas las familias cubanas y a todos sus servicios. El bloqueo causa daños a los inmigrantes cubanos. Para dar un solo ejemplo de lo que supone el bloqueo: Si Cuba necesita medicamentos para combatir el cáncer infantil que tengan algún componente norteamericano no lo puede comprar directamente y por ello deberá conseguirlo por terceros países a un precio muy superior”.

Cuba siempre ha tenido un papel destacado a nivel internacional en la defensa de la paz y los derechos humanos. Ya sea en la ONU, en el Movimiento de los Países no alineados..

En el turno de preguntas Yanira Reyes se refirió al importante papel de Cuba para impulsar la alianzas antiimperialistas y progresistas para combatir el hambre y la exclusión social (ALBA), así como ser una de las naciones fundadoras de la CELAC, que es un mecanismo intergubernamental de diálogo y concertación política de la que forman parte 33 países con una población que supera los 600 millones. La CELAC ha contribuido a profundizar el diálogo respetuoso entre todos los países de la región, en temas como el desarrollo social, la educación, el desarme nuclear, la agricultura familiar y el medio ambiente.

La relación de la CELAC y China se está incrementando. Nuevos proyectos de cooperación basados en la coexistencia pacífica con el fin de ampliar el desarrollo conjunto suponen un claro desafío a la supremacía de los EEUU..

Fayez Badawi, portaveu del Front Popular per a l’Alliberament de Palestina (FPLP) a Europa que està realitzant una gira d’actes a Catalunya va fer un repàs dels esdeveniments històrics que van propiciar la gravíssima situació de negació dels drets més elementals del poble palestí. Va titllar l’Estat sionista d’Israel com artificial (14 nacionalitats) i que ha militaritzat a la seva societat. El poble palestí està maltractat de forma conscient mitjançant un pla sistemàtic de neteja étnica. L’estat sionista-feixista d’Israel i el seu lobby internacional compta amb un inmens capital que li permet comprar a polítics, governs i mitjans de comunicació que li permeten realizar tots aquests crims amb total impunitat. Tenim l’exemple d’Isaac Rabin (el que fou cap d’Estat d’Israel) al que li fou otorgat el títol de Premi Nobel de la Pau, malgrat tenir un currículum sanguinari. Ell va impulsar una llei administrativa que permeteia detenir a palestins sense cap motiu i altres mesures que facilitaven la tortura als menors d’edats (trencar els ossos als nens per evitar que no tiressin pedres als soldats israelians, aquesta era l’excusa). Actualment hi han 7000 presos a Israel (380 son nens). Va fer una menció especial a Ahed Tamimi, una adolescent empresonada, per fer-li una bufetada a un soldat israelià que va entrar a la seva casa tirant gasos lacrimògens. Igualment va fer una mencionar a Ahmad Saadat (secretari General del FPLP, empresonat des del 2002 i condemnat a 30 anys.

La Unió Europea amb la seva “ Clausula democrática” mima a l’Estat botxí d’Israel. Un estat que sense ser europeu participa a Eurovisión, la UEFA i altres esdeveniments.

Gazá és el major camp de concentració del món (2 milions de persones) que no compten amb els subministres bàsics, ni poden treballar o  estudiar, ni anar a l’hospital.

El futur pel poble palestí passa per seguir en la lluita i la resistència. Cal incrementar la Intifada i utilizar totes les armes possibles per denunciar a l’Estat d’Israel que ha incomplert 36 resolucions condemnatòries de l’ONU. Els EEUU han interposat en 43 casos el seu dret a vet recolzant a Israel.

L’Estat d’Israel té por a la pau. Si complís el dret internacional hauria d’assumir el dret dels 7 milions de refugiats palestins al seu retorn.

Fayez Badawi ha denunciat la guerra imperialista contra Síria. Una nació en la qual vivien 43 pobles en pau: cristians, àrabs, kurds.. Malgrat la guerra criminal imposada es pot dir avui que Síria ha vençut gràcies a l’Exèrcit Àrab Siri i la resistència del seu poble, sense oblidar l’ajut de Rússia, Iran, Hizbullah..

Finalment va denunciar la complicitat de polítics espanyols i catalans que estan fascinats per Israel (Rahola, Puigdemont, Rivera, Rajoy i fins i tot l’alcaldesa Manuela Carmena de Madrid que li va donar la clau d’Or de la ciutat al cap d’Estat d’Israel.

PCPC-Santa Coloma de Gramenet

 

Comparteix: Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page